اخبار

۹ روش برای برقراری تعادل بین زندگی و کار

کار می تواند شما را فرسوده کند ، خواه شغل شما به کار فیزیکی احتیاج داشته باشد یا نه. برای احساس خستگی بیش از یک راه وجود دارد و نیازهای روزمره شغل شما می تواند از نظر جسمی و روحی شما را خسته کند ، حتی اگر روزهای خود را پشت میز کار بگذرانید.

عوامل استرس زای دیگر از مسائل روابط ، نگرانی های مالی، نگرانی های سلامتی می توانند فشار را تشدید کنند. و سپس COVID-19 وجود دارد.

اگر هنوز به کار خود ادامه می دهید ، ممکن است احساس کنید که از استرس اضافی که باعث نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا در کار هستید ، بیش از حد خسته شده اید.

احساس خستگی از کار به خصوص در مواقع بحرانی و دشواری بسیار معمول است. ممکن است نتوانید کار خود را به طور کامل ترک کنید ، اما مجبور نیستید که به تدریج کاهش می یابد که انرژی شما به تدریج کاهش می یابد.

تغییراتی را که می توانید خود ایجاد کنید شناسایی کنید

اگر احساس کار در شما کمی فرسوده تر از حد معمول است ، اولین قدم خوب ممکن است شامل نگاهی به هر عادت بالقوه ای در خستگی شما باشد.

شاید بعد از شیفت کاری خود را بیش از حد فرسوده احساس کنید که نمی توانید کاری انجام دهید به جز اینکه در صندلی مورد علاقه خود با تلفن خود آرام باشید. شما مرتباً بیدار می مانید تا وقت بیشتری برای استراحت به خود اختصاص دهید ، اما سخت است که سرانجام آن را به رختخواب برسانید.

حتی اگر می خواهید پیاده روی کنید ، دوستان خود را ببینید و برای برنامه ریزی غذا و پخت و پز وقت بگذارید ، به نظر نمی رسد که انرژی پیدا کنید.

وعده های غذایی مغذی ، خواب بهتر و فعالیت بدنی باعث نمی شوند که استرس به طرز جادویی از بین برود ، اما تغییرات کوچک هنوز هم می تواند عامل اصلی کاهش خستگی و جلوگیری از فرسودگی شغلی باشد.

خواب مطمئناً می تواند احساس خستگی کمتری در شما ایجاد کند ، اما ورزش منظم نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. اگر برای یک تمرین کامل آماده نیستید ، مشکلی نیست. حتی یک پیاده روی سریع در اطراف خانه می تواند به تقویت سطح انرژی و خلق و خوی شما کمک کند.

کار را در محل کار رها کنید

هنگامی که وسایل کار را در طول شب و آخر هفته روشن می گذارید یا اگر بعد از ساعت کاری روزانه ایمیل خود را بررسی می کنید ، ممکن است احساس آگاهی و آمادگی بیشتری برای مقابله با چالش ها داشته باشید.

وقتی همکاران یا مشتریان می دانند که همیشه می توانید با شما تماس بگیریم ، اغلب ترک “کار” کار کاملاً غیرممکن است ، به ویژه هنگامی که از خانه کار می کنید. اگر همیشه ساعت باشید ، هرگز وقت شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد.

اگر انتظار می رود که نگرانی های کاری خود را خارج از ساعت برنامه ریزی شده خود برطرف کنید، در مورد تعیین برخی از مرزهای مشخص در مواردی که در دسترس نیستید، با سرپرست خود صحبت کنید.

کمک بخواهید

شاید نگران باشید که درخواست پشتیبانی ضعف یا ناتوانی را نشان می دهد ، اما به یاد داشته باشید: کارفرمای شما احتمالاً می خواهد شما بهترین کار ممکن را انجام دهید. آنها نمی توانند از شما برای رسیدن به آن هدف حمایت کنند ، مگر اینکه بدانند واقعاً چگونه کار می کنید.

وقتی بیش از حد کار برای انجام کار زیاد دارید ، یک سرپرست آگاه می تواند با تعیین مجدد وظایف خاص یا یافتن همکاری که می تواند به شما کمک کند.

به نوبه خود، از مسئولیت هایی که از عهده آن بر نمی آیید ، خودداری کنید. پذیرش کار اضافی ممکن است راهی خوب برای احترام و توجه مثبت به نظر برسد ، اما اگر شما را خسته کند ، این هیچ لطفی نخواهد کرد.

اگرچه مهم است که تلاش کنید از اجازه دادن به مسئولیتهای معمول خود ، حتی در صورت احساس خستگی و کسالت ، جلوگیری کنید. به جای چک کردن در هنگام انجام کارهای بدون ذهن یا تکرار ، در حال حاضر ماندن باشید.

دانستن اینکه تمام تلاش خود را انجام داده اید می تواند احساس موفقیت را ارتقا داده و انگیزه بیشتری برای ادامه کار به شما بدهد.

اوقات فراغت خود را به سرگرمی های پردرآمد اختصاص دهید

بعد از یک روز کاری طولانی،هنوز هم خود را به چالش بکشید که هر از گاهی کار متفاوتی انجام دهید ، به ویژه هنگامی که احساس خستگی بیشتر می کنید.

تماشای تلویزیون یا بازی های ویدئویی ممکن است احساس آرامش کنید ، و رسیدن به یک یا دو نمایش اصلاً مشکلی ندارد. با این حال ، سرگرمی های هدفمند تر ، اغلب احساس پاداش بیشتری می کنند و احساس رضایت عمیق تری را برای شما ایجاد می کنند.

برای اینکه در وقت تعطیل خود احساس جوانی بیشتری داشته باشید، باعبانی، برداشتن کتاب یا انجام یک کار برای بهبود منطقه زندگی خود را هر روز در نظر بگیرید.

سایر امکانات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کارهای خلاقانه مانند هنر ، موسیقی ، نویسندگی یا کاردستی

 فضای باز

  • تحصیلات آکادمیک ، مانند یادگیری زبان جدید یا شرکت در کلاس
  • یک برنامه خودمراقبتی تنظیم کنید
  • اولویت بندی نیازهای جسمی و عاطفی بخشی مهم در ایجاد تعادل بین زندگی شغلی و شخصی شماست.

مراقبت خوب از خود می تواند انعطاف پذیری و قدرت را بهبود بخشد ، و مدیریت چالش ها در هنگام بروز مشکلات را آسان تر کند.

وقتی از نظر جسمی و احساسی تحت تاثیر قرار می گیرید ، معمولاً حفظ دید مثبت و دفع احساس تحریک پذیری ، ناامیدی و بدبینی که غالباً با خستگی مداوم و استرس همراه است ، آسان تر می شود.

در حالی که خواب کافی و خوب غذا خوردن تأثیر دارد ، مراقبت از خود فراتر از این نیازهای اساسی است. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یک حمام گرم با موسیقی آرامش بخش برای از بین بردن افکار
  • یک شب آرام در خانه به جای یک مهمانی بزرگ با دوستان
  • یوگا ، مدیتیشن و سایر اقدامات ذهن آگاهی
  • تماس منظم با نزدیکترین دوستان خود
  • با عزیزان صحبت کنید

استرس می تواند شما را منزوی کرده و حال شما را بدتر کند.

دوستان و خانواده ممکن است توانایی تخلیه مستقیم خستگی شما را نداشته باشند ، اما آنها هنوز هم می توانند با گوش دادن و کمک به روش های کوچک ، به شما کمک کنند ، خصوصاً اگر درمورد آنچه نیاز دارید با آنها سر و صدا دارید.

صرف دانستن اینکه شما از عزیزانتان حمایت می کنید می تواند احساس تعلق و ارتباط را افزایش دهد و جدا شدن از کار در پایان روز را آسان تر کند. اینکه کمتر با شغل خود ارتباط برقرار می کنید می تواند به شما کمک کند تا  آرامش بیشتری داشته باشید.

یکرنگی را بشکنید

همانطور که کارهای تکراری می توانند باعث خمیازه و منطقه بندی شوند ، یک روز کاری آسان اما یکنواخت می تواند احساس خستگی و بی حسی روحی برای شما ایجاد کند. تغییر دادن روال معمول شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

برخی از موارد را امتحان کنید:

ترتیب کارهای روزمره خود را تغییر دهید. صبح که احساس طراوت می کنید و احتمال اینکه از منطقه خارج شوید کمترین چالش را انجام دهید. کارهای محرک بیشتری را برای بعد از ظهر صرفه جویی کنید تا از لختگی بعد از ناهار دور شوید.
هشیار باش. برای مدیتیشن سریع ، پیاده روی یا تمرینات تنفسی از هر استراحت چند دقیقه ای استفاده کنید. اینها می توانند به شما کمک کنند تا نسبت به سایر فعالیتهای استراحت ، مانند جلب شدن در شبکه های اجتماعی یا پیمایش در آخرین اخبار ، سرحال باشید.
ایستگاه های کاری جایگزین را در نظر بگیرید. می توانید از یک میز ایستاده استفاده کنید یا صندلی خود را با یک توپ ورزشی جایگزین کنید. در صورت امکان ، بعد از ظهرهای آفتاب با کار بیرون یا نزدیک پنجره ، محیط خود را در طول روز تغییر دهید.
با سرپرست خود در مورد برنامه ریزی انعطاف پذیر صحبت کنید. برخی افراد متوجه می شوند که در ساعات خاصی از روز بهتر کار می کنند و شروع زودتر یا دیرتر را ترجیح می دهند. دیگران ترجیح می دهند ۴ روز بیشتر کار کنند تا آخر هفته ۳ روزه را بگذرانند.

گزینه های آینده را ارزیابی کنید

شما برای رفع خستگی خود اقداماتی انجام داده اید ، اما شرایط محیط کار همچنان شما را خسته می کند و کارفرمای شما کمتر از تلاش برای ایجاد تغییر حمایت می کند.

ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که شغل یا شغل دیگری را در نظر بگیریم ، شغلی که به شما امکان می دهد تعادل سالم بین زندگی و کار را حفظ کنید. بدون این توازن، احتمالاً وضعیت بدتر خواهد شد.

حتی در صورت حضور جسمی ممکن است از نظر ذهنی “حضور” برایتان سخت باشد و ممکن است افتخار کمی برای کار خود داشته باشید. بهزیستی عاطفی و روابط شما با خانواده و دوستان ممکن است بار خستگی شما را نیز به دوش بکشد.

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن