روانشناسیروانشناسی رابطه

چگونه می توان فهمید دارای انرژی منفی هستید؟

وجود انرژی منفی واقعاً می تواند آزار دهنده داشته باشد. انرژی منفی را می توان به عنوان یک نقطه پایین در خلق و خوی که می تواند در کل بدن و اطراف شما نفوذ کند، مشاهده کرد. در هر زمان که احساس خوشبختی معمول خود را در طول روز برانگیخته اید ، احتمالاً متوجه انرژی منفی می شوید و احتمالاً افراد اطراف شما نیز متوجه این امر می شوند. بنابراین ، تشخیص اینکه وقتی شما انرژی منفی دارید می تواند عالی باشد ، زیرا پس از آن شما می توانید روز را برگردانید و شروع به تقویت روحیه و انرژی خود کنید تا در کل احساس تحرک کنید.

۱_ شما انرژی منفی را در دیگران می بینید

سوزی لمر می گوید: “ما زبان بدن و انرژی اطرافیان را آینه می کنیم .” او می گوید: “اگر احساس می کنید که انرژی بدی از دیگران ایجاد می شود ، ممکن است خود شما باشید.” بنابراین، با خود مشورت کنید و ببینید آیا مشکل شما نیستید؟ لمر می گوید که راهی برای دانستن این است که از خود بپرسید آیا دوست دارید اگر شخص دیگری هستید با خود گفتگو کنید. صادق باش اگر متوجه شدید که انرژی منفی از طرف شخص دیگری به شما وارد می شود ، مودبانه خود را معذور کنید و بگویید که باید به سرویس بهداشتی بروید یا قدم بزنید

   ۲_ شبها تا دیر وقت کار می کنید

بعد از یک روز طولانی کار، اگر در خانه با مشکل استرس کنار بیایید ممکن است احساس منفی بیشتری کنید. “هر دو انرژی ذهنی و فیزیکی معمولا در طول روز کار به این معنی که تحمل خود را برای استرس و انگیزه برای انجام وظایف ذهنی پیچیده است که خواهد بسیار کم پس از روز کار، می گوید:” درمانگر مستقر در شیکاگو، چلسی هادسون، LCPC ، از طریق ایمیل با شلوغ کردن از زمان روز آگاه باشید و سعی کنید استرس کار را در خانه با خود حمل نکنید  در عوض باید خود را شارژ کنید. هادسون می گوید که تهیه لیست کارهای زودهنگام برای روز بعد راهی عالی برای آماده سازی و کنار زدن آن هنگام بازگشت به خانه است. اگر در خانه کار می کنید ، می توانید یک میز جداگانه مخصوص کار خود ایجاد کنید و به “ساعات خاموش” فکر کنید که در آن مجاز به خاموش شدن هستید.

۳_ فضای زندگی شما پیچیده ست

هادسون می گوید: “وقتی با کسی زندگی می کنید، احتمال اینکه او را خسته ، مریض و تحریک پذیر باشد ، خواهید دید.” هادسون در مورد زوج ها می گوید: “زندگی مشترک با یکدیگر بینش بیشتری در مورد چگونگی کنترل شریک زندگی در برابر استرس و خستگی به شما می دهد. بسیار ممکن است که عادت های خانگی شما با همسرتان متفاوت باشد.” هادسون توصیه می کند برای برقراری ارتباط و مذاکره مناسب با شریک زندگی خود به گفتگو  بنشینید.

۴. شما خود را با دیگران مقایسه می کنید

 

هادسون می گوید: “ما در وضعیت مقایسه دائمی با آنچه نداریم یا به آنچه نرسیده ایم ، زندگی می کنیم.” “به جای تلاش برای زندگی مطابق با برجسته ترین سطح برجسته زندگی دیگران ، خود را به خاطر عزتی که با دیگران رفتار می کنید ، فداکاری هایی که برای عزیزانتان کرده اید یا رسیدن به هدفی شایسته ، تعهد خود را بشناسید و قدر آن را بدانید. پایداری در یک زندگی که غالباً چالش برانگیز است و مهربانی های کوچکی که انجام می دهید و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.”

۵. شما افسرده هستید

اگر علائم افسردگی را مشاهده کرده باشید، این یک نشانه واضح از انرژی منفی و تأثیر فراگیر آن بر زندگی شما است. هادسون می گوید: “افسردگی امتناع از مثبت بودن یا عدم تمایل به انجام فعالیت های شاد است.” وی می گوید: “بلکه ماهیت بیماری تقریباً غیرممکن است که فرد خود را مجبور به احساس خوشبختی یا انگیزه کند و این معمولاً به دلیل اختلال در سیستم تنظیم سروتونین است.” برای تسکین به دنبال کمک بالینی باشید.

۶. برنامه شما بیش از اندازه شلوغ است

وقتی برنامه شما خیلی شلوغ است ممکن است افکار منفی و اضطراب بهترین نتیجه را از شما بگیرد. هادسون می گوید: “ما در شرایط شلوغی و” تلاش برای پیشروی “معاشرت کرده ایم. اگر این فشار را احساس می کنید، زمان آن فرا رسیده است که دوباره کاری سرگرم کننده انجام دهید. هر ماه یا هفته خودتان را به چیز خاصی اختصاص دهید. این می تواند از ماساژ گرفته تا یک ظرف پنکیک مورد علاقه در صبح یکشنبه برای جشن یک هفته طولانی باشد.

۷.شما بسیار احساساتی هستید

اگر مرتباً احساس می کنید که بیش از حد تحت تأثیر احساسات قرار گرفته اید و نمی توانند عملکرد طبیعی خود را داشته باشند ، ممکن است زمان زیادی را صرف کار با انرژی منفی کنید. اغلب ما سعی می کنیم این احساسات را از زندگی خود دور کنیم ، اما آنها در واقع می توانند هشدار خوبی برای تغییر در زندگی شما باشند.

“وقتی احساسات جسمی مربوط به احساسات مانند قلب تند یا کف دست های عرق کرده را مشاهده کردید، به جای اینکه سعی کنید احساسات را دور کنید ، به آنها اجازه دهید به راحتی مانند موجی از بدن شما عبور کنند. با احساسات می توانید از دو چیز مطمئن باشید: هادسون می گوید: “اوج دارد و همه آنها در نهایت عبور می کنند.” وی می افزاید: “اگر غیرقابل قضاوت بتوانید حضور آنها را مشاهده کنید ، آنها با سرعت بیشتری به اوج خود می رسند و سرانجام بدون هیچ تلاشی از طرف شما از بین می روند.”

۸. شما زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانید

هادسون توصیه می کند که گذراندن وقت زیاد در شبکه های اجتماعی می تواند به سلامتی ما آسیب برساند و باعث شود که هنگام دیدن زندگی دیگران حسادت یا اضطراب داشته باشیم. چنین افکار منفی می تواند به روز شما نیز منتقل شود. وی می گوید: “با گذشت زمان ، تأثیرات جسمی ناشی از این احساسات می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل آزاد شدن مزمن کورتیزول شود.” وقت شبکه های اجتماعی را محدود کنید تا بیشتر روز شاد باشید.

دکتر داگلاس جنتیل، مدیر آزمایشگاه تحقیقات رسانه ای در دانشگاه ایالتی آیووا، توصیه می کند که محدودیت کلی توصیه شده دو ساعت در روز است و بیشتر از این، مخصوصاً در مورد افرادی که بچه دار هستند بیشتر است . با این حال ، این از فردی به فرد دیگر متفاوت است و اگر شغل شما مبتنی بر شبکه های اجتماعی باشد، بدیهی است که شما زمان بیشتری را در نظر بگیرید.

۹. شما با خود گفتگوی منفی دارید

دیوید وولف، در وبلاگ خود، گفتگو با خود منفی، مانند گفتن “من نمی توانم این کار را انجام دهم” و “من در این شلوار ظاهر ناخوشایندی دارم” ، می تواند مانع از احساس خوش بینی بیشتر شود. بنابراین ، داشتن واکنش های مثبت ، خودترویج و تعیین اهداف روزانه می تواند به خلاص شدن از شر انرژی منفی و سمی به نفع اشتیاق بیشتر کمک کند. به خود بگویید چقدر عالی هستید و هر روز در آینه با خود روبرو شوید تا از مزایای تقویت روحیه بهره مند شوید!

وقتی احساس کمبود می کنید و در زمینه های دیگر زندگی دخالت می کنید، بهتر است سعی کنید با تغییر دیدگاه ها و از بین بردن این عناصر سمی از بدن ، احساس شادی و اشتیاق بیشتری برای گذراندن روز داشته باشید. لذت بردن از زندگی برای سلامتی فرد بسیار مهم است و راهی بهتر از کاهش انرژی منفی وجود ندار

نمایش بیشتر

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن